Idealne filmy na dzień kobiet

Jesteśmy piękne, inteligentne, zabawne i warte wszystkiego, co najlepsze. Potrafimy inspirować i osiągać sukcesy. Wszystkie jesteśmy wyjątkowe. Dziś jest dobry dzień, by zasiąść do seansu filmu, którego bohaterki także są niesamowite. Możemy je uwielbiać, podziwiać, trochę im zazdrościć. Możemy ich też nie lubić, ale z pewnością to kobiety, o których trudno zapomnieć.

Wszystkim Paniom życzymy wszystkiego najlepszego w dniu ich święta!

„Belle”

Czarnoskóra córka brytyjskiego arystokraty przyjeżdża w rodzinne strony ojca, gdzie mierzy się z uprzedzeniami ze strony innych ludzi.

„Czarnoksiężnik z Oz”

Pewnego dnia, Toto – pies Dorotki (Judy Garland) gryzie w nogę podłą panią Gulch (Margaret Hamilton). Kobieta z zemsty chce uśpić Toto. Dorotka postanawia ratować przyjaciela i razem uciekają do domu. Jednak po drodze spotyka profesora Marvela (Frank Morgan), który namawia ją do powrotu. Gdy Dorotka jest już w domu, potężne tornado przenosi ją do czarodziejskiej krainy Oz. Okazuje się, że dom spadł na Czarownicę ze Wschodu. Jej siostra poprzysięga zemstę. Dorotka musi jak najszybciej dotrzeć do Szmaragdowego Miasta, stolicy krainy Oz i błagać władcę, wielkiego czarnoksiężnika o pomoc. Wzorcowa ekranizacja powieści dla dzieci ze wspaniałą Judy Garland i piosenką „Somewhere Over the Rainbow”

„Kill Bill”

Płatna zabójczyni zwana Czarną Mambą po czterech latach wybudza się ze śpiączki z zamiarem krwawej zemsty na ludziach, którzy próbowali ją zabić.

„Mulan”

„Mulan” jest adaptacją starej chińskiej legendy, opowiadającej o dzielnej dziewczynie, która przywdziewa męską zbroję i staje do walki w obronie ukochanego cesarza. Tytułowa Mulan mieszka wraz z najbliższymi w małej wiosce, gdzieś w Chinach. Mimo że stara się jak może, nie jest w stanie zadowolić swych rodziców. Zgodnie z tradycją powinna wyjść za mąż, stać się przykładną żoną i na zawsze pogodzić zrolą kury domowej. Powinna, ale wcale nie ma zamiaru.

„Thelma i Louise”

Thelma (Geena Davis) jest gospodynią domową, żoną sprzedawcy dywanów. Jej życie sprowadza się do dbania o dom i gotowania posiłków mężowi, który traktuje ją jak duże, pozbawione własnego zdania, dziecko. Louise (Susan Sarandon), kobieta dojrzała, jest kelnerką, znudzoną i sfrustrowaną codziennym powtarzaniem tych samych czynności. Od lat żyje z muzykiem Jimmym (Michael Madsen), który nie może zdecydować się na małżeństwo. Pewnego dnia obie przyjaciółki postanawiają oderwać się od codzienności i wybrać na weekend do wynajętego domku w górach. Zatrzymują się na drinka w przydrożnym barze.

„Podkręć jak Beckham”

„Podkręć jak Beckham” to kolejny dowód na to, że nikt tak dobrze nie kręci komedii obyczajowych dotykających ważnych spraw społeczno-rodzinnych jak Brytyjczycy. Chadha brawurowo, a przy tym z wielką troską i wrażliwością, opowiada o konflikcie pokoleń. I choć konstrukcja komedii sprawia, że córki są skonfrontowane z rodzicami, to ci nigdy, w żadnym momencie nie stają się prawdziwymi wrogami. Twórcy bezbłędnie wyczuwają humor i komizm sytuacyjny, a jednocześnie dotykają tak ważkich spraw jak emancypacja kobiet, tolerancja wobec odmienności i problem międzyrasowych związków.

„Mad Max: Na drodze gniewu”

„Mad Max: Na drodze gniewu” to kino akcji równie szlachetne jak stojące za nim intencje. Zrodzone z potrzeby i nakręcone z miłością. Opowiedziane z pasją człowieka, który wie, że od wściekłej amazonki z mechaniczną dłonią lepsza jest tylko buchająca ogniem gitara.

„Atomic Blonde”

Tajna agentka MI6 zostaje wysłana w czasie zimnej wojny do Berlina, aby odnaleźć zaginioną listę szpiegów oraz zbadać śmierć jednego z nich.

„Ukryte działania”

Trzy Afroamerykanki pracujące dla NASA pomagają przy pierwszym na świecie wysłaniu człowieka w kosmos. Akcja filmu osadzona została w Stanach Zjednoczonych przełomu lat 50. i 60. ubiegłego wieku. Na świecie trwa zimna wojna. Jednym z jej elementów jest wyścig kosmiczny, w którym Rosjanie wydają się niepokonani. Amerykanie desperacko potrzebują przełomu.

„Prawdziwe kobiety są zaokrąglone”

Ana – nastolatka pierwszej generacji Amerykanów pochodzenia meksykańskiego mieszka we wschodnim L.A. i właśnie ukończyła szkołę średnią. Jeden z nauczycieli namawią ją do ubiegania się o miejsce w college’u ze względu na jej talent pisarski. Pomysł ten bardzo podoba się dziewczynie, ale warunki rodzinne zmuszają ją do pracy w małym zakładzie produkcyjnym swojej siostry co niestety nieco oddala możliwość spełnienia jej marzeń… Los jednak tworzy niezbadane ścieżki życia…

„Koniec niewinności”

Cztery przyjaciółki z dzieciństwa: Sam (Gaby Hoffmann), Roberta (Christina Ricci), Chrissy (Ashleigh Aston Moore) i Teeny (Thora Birch) spotykają się w domu jednej z nich. Chrissy (Rita Wilson) – najbardziej zasadnicza z nich wszystkich – właśnie spodziewa się dziecka. Trzydziestolatki teraz – pani doktor, pisarka, wzięta aktorka i pani domu – cieszą się ze swojego towarzystwa. Spotkanie staje się okazją do wspomnień – przyjaciółki wracają pamięcią do lata 1970, gdy były jeszcze dziećmi i zaczynały dojrzewać. Uwielbiały wtedy przesiadywać we wspólnym domku na drzewie i rywalizować z kolegami ze szkoły „Wormerakami”…. Ich życie nie było jednak wolne od trosk, ale razem dawały sobie radę nie gorzej niż niektórzy dorośli…

„Legalna Blondynka”

Porzucona Elle postanawia odzyskać utraconą miłość, udowadniając byłemu chłopakowi, że jest równie błyskotliwa jak on. W tym celu rozpoczyna studia prawnicze.

 

 

 

 

admin