Najbardziej romantyczne filmy wszech czasów

Kochamy czuć emocjonalne szarpnięcie, czekać z zapartym tchem, aby zobaczyć jak miłość wszystko zwycięża. Więc, jeśli szukasz dobrego, romantycznego filmu, to na pewno znajdziesz go w naszej liście najbardziej romantycznych filmów wszech czasów! Na co więc czekamy? Gotowe? Zaczynamy!

Ich noce (1934)

Buntowniczka Ellie Andrews (Claudette Colbert) poślubia Kinga Wesleya (Jameson Thomas), ale jej bogaty ojciec unieważnia ich związek. Zdesperowana dziewczyna postanawia uciec od rodziny i wyjechać do Nowego Jorku. W autobusie spotyka dziennikarza Petera Warne’a (Clark Gable), który stawia jej ultimatum, albo ona zgodzi się podróżować z nim, albo on wyda ją jej ojcu. Peter ma nadzieję na zdobycie dobrego materiału do artykułu w gazecie. Jednak nie przypuszcza, że zakocha się w Ellie.

Przeminęło z wiatrem (1939)

Napięcie między bohaterami stanowi o esencji całego gatunku, to ono wyznaczyło też jego  historyczny rozwój. Zapakowane jest w formę, do której dziś – i tu znów Ebert – nie ma powrotu. W czterogodzinnej epopei sprzed epoki telewizyjnej, patos uderza na poziomie historii, ale  również środków narracyjnych

Deszczowa piosenka (1952)

Gwiazdy kina niemego stają przed wyzwaniem, jakie stawia im film dźwiękowy.

Dirty Dancing (1987)

Młoda dziewczyna (Jennifer Grey) spędza wakacje wraz z rodzicami i siostrą w ekskluzywnym ośrodku wypoczynkowym. To właśnie tutaj poznaje przystojnego instruktora tańca John’ego (Patrick Swayze). Między młodymi ludźmi rodzi się uczucie.

Kiedy Harry poznał Sally (1989)

Historia dwunastoletniego związku dwojga młodych ludzi, których drogi po skończeniu studiów rozchodzą się. Po pięciu latach przypadkowo spotykają się w samolocie. Początkowa niechęć z wolna przeobraża się w przyjaźń. Po wielu wspólnie spędzonych chwilach ciężko jest im stwierdzić czy dalej są tylko przyjaciółmi, czy łączy ich coś więcej.

Rozważna i romantyczna (1995)

Anglia, XVIII wiek. Wdowa i jej trzy skrajnie różne od siebie córki zostają zmuszone do opuszczenia rodzinnej posiadłości.

Titanic (1997)
Titanicto z dzisiejszej perspektywy ciekawszy film o niedoskonałej pamięci niż o wielkiej miłości
Zakochany Szekspir (1998)
William Szekspir przeżywa twórczą niemoc. Podczas przesłuchań do roli poznaje pięknego chłopca, który okazuje się kobietą o imieniu Viola. Oboje się w sobie zakochują.

Pamiętnik (2004)

Pamiętnik w reżyserii Nicka Cassavetesa zrealizowany na podstawie bestsellerowej powieści Nicholasa Sparksa pod tym samym tytułem to klasyczny wyciskacz łez. Twórcy z premedytacją postanowili zrobić film, który będzie wymagał od widzów pewnego przygotowania, czyli zabrania ze sobą paczki chusteczek.

Tajemnica Brokeback Mountain (2005)

Historia dwóch mężczyzn, którzy z sentymentem wracają do malowniczego Brokeback, gdzie przed laty połączyła ich wielka miłość.

Once (2006)

Film fenomen. Mała produkcja z Irlandii stała się wydarzeniem festiwalu filmów niezależnych w Sundance, zjednując sobie sympatię zarówno widzów jak i krytyki. „Once” to w zasadzie musical, ale bez przynależnego gatunkowi blichtru. Ta czuła, ale pozbawiona czułostkowości, opowieść poprawi Wam nastrój na resztę dnia.

Ciekawy przypadek Benjamina Buttona (2008)

Ciekawy przypadek Davida Finchera pokazuje, jak zdolny i niepokorny reżyser porzucił szokujące pomysły na rzecz ugrzecznionego mainstreamu. Dlatego w filmie za 180 milionów dolarów znajdziecie tylko stek banałów ubranych w szaty poważnych maksym. Tytułowy bohater to już zupełny nudziarz – gdyby nie trapiąca go przypadłość, zasługiwałby na tytuł najmniej interesującego człowieka na Ziemi

W chmurach (2009)

W filmie Jasona Reitmana światem rządzą plastikowe karty. Bohaterowie płacą nimi w sklepach, otwierają hotelowe drzwi, a także okazują je na lotniskach podczas odprawy bagażowej. Jeśli zajdzie taka potrzeba, decydują się również na ich kradzież, aby w ten sposób dostać się na zamkniętą imprezę z darmowym alkoholem.

Zupełnie inny weekend (2011)

Film  jest niezwykle romantyczną antyromantyczną historią. Wydaje nam się, że jest to najlepsze określenie na film, który pokazuje, że miłość nie wszystko zwycięża. Reżyser opowiada jednak o tym w taki sposób, że każdy zatęskni za podobnym uczuciem

Cudowne tu i teraz (2013)

Film Ponsoldta jest przede wszystkim bardzo subtelny. Reżyser skrupulatnie kreśli niuanse relacji dwojga bohaterów. Nawet drugi plan jest tu odpowiednio skomplikowany. Postacie z otoczenia bohaterów nie zostają sprowadzane do kliszowych figur nieczułej matki (Jennifer Jason Leigh), naburmuszonej starszej siostry (Mary Elizabeth Winstead), złego ojca (Kyle Chandler) czy złej eksdziewczyny. Każdy z tych bohaterów ma swoją rację, w reprezentowanych przez nich stereotypach jest zawsze drugie dno.

Carol (2015)

Nowy Jork, lata 50. Marząca o lepszym życiu pracownica sklepu zakochuje się w starszej i zamężnej kobiecie.

La La Land (2016)

Hymn na cześć tytułowego miasta oraz doprawiony goryczką ironii portret przemysłu rozrywkowego. Baśń o spełnianiu snów i słodko-gorzką opowieść o akceptowaniu tego, co nieodwracalne.

Młodzi przebojowi (2016)

Dublin, lata 80. Napięta atmosfera w domu rodzinnym sprawia, że nastoletni chłopak decyduje się na założenie zespołu i przeprowadzkę do Londynu.

Tamte dni, Tamte noce (2017)

Tamte dni, tamte noce to bowiem – podobnie jak twórczość włoskiego klasyka – kino utkane z literatury. Nie dość że oparte na powieści, to jeszcze szafujące niemalże akademicką ikonografią, tymi wszystkimi wypełniającymi drugi plan szeregami woluminów i czytanymi przez bohaterów w ciepłe letnie dni klasykami. A przy tym jednak kino „kinowe”, generujące niemal całą dramaturgię z gry spojrzeń i gry ciał, z napięcia między tym, co widać a czego nie.

 

admin